תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

פקדון הגאולה
ויקרא
כותב החידוש: יוסף יהודה בוחבוט

מראה מקומות: חומש ויקרא פרשת בחוקותי פרק כו פסוק מב

רשום בספר ויקרא פרשת בחוקותי "וזכרתי את בריתי יעקוב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אזכר והארץ אזכר " ומפרש רש"י בחמישה מקומות נכתב מלא (שם יעקב ) ואליהו חסר בחמישה מקומות יעקב נטל אות משמו של אליהו ערבון שיבוא ויבשר גאולת בניו.

וחשבנו לתרץ למה דוקא האות ו נלקחה משמו של אליהו הנביא?

מצאנו בפרשת תצוה שאור החיים הקדוש מפרש ע"פ הזוהר חדש פרשת בראשית כי ארבע גלויות של ישראל בכל אחת מהם נגאלו ממנו בזכות אחד גלות הראשון נגאלו בזכות אברהם אבינו ע"ה שניה בזכות יצחק שלישית בזכות יעקב והרביעית תלוי בזכות משה ולזה נתארך הגלות כי כל עוד שאין עוסקים בתורה ובמצוות אין משה חפץ לגאול עם בטלנים מן התורה.

ולכן אפשר לתרץ למה יעקב אבינו לקח את האות ו משמו של אליהו הנביא?כדי לרמוז לו שהגאולה האחרונה תהיה בזכות משה בזכות לימוד התורה הקדושה שניתנה לנו ב"ו בסיון ולכן לקח ממנו את האות ו שהיא רמז לו בסיון מתן תורתנו הקדושה .

ויוצא גם שיעקוב בגימטריא שוה 188.

אליהו ב"ו בסיון שוה 188.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים