תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

צדיקים במיתתם קרויים חיים
בראשית
כותב החידוש: איציק כהן

מראה מקומות: פרשות חיי שרה, ויחי

אמרו חז"ל: "צדיקים במיתתם קרויים חיים" והדבר נלמד גם משתי הפרשות היחידות בתורה שנקראות בסימן חיים: "חיי שרה" ו"ויחי יעקב".

אך שנים שאני מהרהר בדבר, למה דווקא הפרשות על מות שרה ויעקב נקראות בסימן חיים? למה לא אברהם, יצחק, רבקה, רחל ולאה?

וחשבתי לעצמי שאולי אפשר לתרץ ע"פ מאמר חז"ל: "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"

ועכשיו נאמר, מתי זרעו נקרא "בחיים" כשכולם כשרים והולכים בדרך ה', מה שאין כן אם חלק כן וחלק לא כי אז לא כל זרעו בחיים וממילא יש בזרעו חלק של מוות.

ועכשיו נעשה סדר:

 זרעו של אברהם – יצחק וישמעאל. אחד זרע כשר ואחד פסול

זרעה של שרה – יצחק. 100% זרע כשר

זרעם של יצחק ורבקה – יעקב ועשיו. אחד כשר ואחד פסול

זרעו של יעקב – 12 השבטים הקדושים. 100% זרע כשר

ממילא אפשר להבין למה נאמרו הפרשות האלה דווקא בשרה ויעקב כי אצלם כל הזרע כשר.

ואם תשאל למה לא נאמר גם על רחל ולאה? צריך לומר שברגע שאמרנו על יעקב ממילא זה ברור שגם נשותיו שהרי הזרע שלהן זה הזרע שלו. מה שאי אפשר לומר לגבי שרה, שאותה היה צריך להזכיר בנפרד כי לאברהם היה זרע פסול מאישה אחרת אבל לגבי שרה כל זרעה בחיים.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

בענין רות: מואבי ולא מואבית

ואמרה האשה אמן אמן

בענין בתר מעיקרא

תורה מעוני סופו לעושר

תורה מעוני סופו לעושר

ספירת העומר וחוקות הגויים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים