תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

צדיק האמת
במדבר
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: בהעלותך

לֹא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא: פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת וּתְמֻנַת יְהוָה יַבִּיט וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה:

בסיפור הידוע על דברי מרים אודות משה רבינו נגלית לנו זווית ראייה נוספת הבאה לידי ביטוי בדבריו של הקב"ה בתיאור עבדו הנאמן.

נאמר בפי חז"ל שלמדבר לשון הרע אין כל יתרון  בדבריו כשם שאומרת הגמרא בתענית:ומה יתרון לבעל הלשון? אריה דורס ואוכל…הנחש מכיש … מה תועלת יש לו ? כך גם המספר לשון הרע לא מועיל לא לאחרים ולא לעצמו. אם כן מדוע קיימת תופעה זו למכביר?

אם נדייק בתגובתו של הקב"ה נמצא תובנות מעמיקות ומחכימות …

בני האדם חלוקים בכך שישנם הנאמנים יותר למי שאמר והיה העולם וישנם פחות. ישנו אדם המצהיר שיעשה ככל העולה על רוחו ואף אומר שאין לשמוע  בקול ה' ובקול שליחיו. וקשה הדבר שכיום אנו נחשפים למקרים קשים והתבטאויות מזלזלות בלשון המעטה  של החולקים  על גדולי התורה. חוצפה ישגא….

מעיד הקב"ה על שליחו: לֹא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה הגדולה אצל משה רבינו ביחד עם שאר צדיקי האמת היא שקודם כל הם עבדי ה' חושבים על רצונו יתברך ולאחר מכן על רצונותיהם. עבדי משה ולא משה עבדי…ואין להקשות מתחילת ספר יהושע : "משה עבדי מת…" שהרי במתים חופשי…

והסיבה להתבטאויות חריפות כנגד אותם גדולים היא: "פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ " קינאה בכך שהגיעו לדרגות גבוהות בעבודתם את הבורא.

אם נעמיק, מדוע לא כתוב פה אל אוזן אדבר בו? מדוע פה אל פה?

'פה' גימטריא 85 'מילה' גימטריא 85 פעמיים 'פה'= 170=ק"ע=קדושה עצומה…

כאשר 'מילה' בא לרמז שני משמעויות 1)שמירת הדיבור. 2)שמירת הקדושה. כאשר אדם מקודש בעניינים אלו זוכה הוא לבחינה גבוהה ונפלאה. אם כן וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה?

משה גימטריא 345

משה במילוי מם שין הא =446 במילוי פחות משה בפשטות נקבל 446-345=101 כמנין מלאכי! לרמז על הפסוק:"הנה מלאכי ילך לפניך" משה רבינו נמצא בכל דור צריך להיזהר מאוד לא לחלוק על אף גדול…

ויהי רצון שנזכה להיות תמיד מן הבוחרים בתורת משה!  

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

בענין רות: מואבי ולא מואבית

ואמרה האשה אמן אמן

בענין בתר מעיקרא

תורה מעוני סופו לעושר

תורה מעוני סופו לעושר

ספירת העומר וחוקות הגויים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים