תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

קודש חול רע
בראשית
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: ויחי

רוחניות

בפרשה יעקב אבינו ע'ה מברך את השבטים.

בברכת ראובן מאריך האור החיים הקודש לבאר שלא היה שום נדנוד חטא של יעקב בלידת ראובן .

בתוך הדברים מבאר האור החיים הקודש שברוחניות יש 3 חלקים חלק טוב חלק חול וחלק רע  וזה מתבטא במחשבה ,אכילה, דיבור ,שמיעה, ראיה והרחה שבכל אחד מהם אפשר לעשות טוב אפשר חול ואפשר לחטוא שזה רע.

וככל שהאדם מתעסק עם משהו כך הוא רוצה יותר מאותו דבר למשל מי שיתעסק עם מאכלות אסורות יהיה לו רצון להמשיך בדבר זהעוד ועוד וכן להפך מי שיתעסק עם קודש למשל מחשבות של תורה יהיה לו רצון להמשיך בזה וכן מי שיתעסק עם חול ימשיך להתעסק עם חול.

האור החיים ממשיך להסביר שהדברים הרעים הרוחניים רק מסובבים את האדם היות והוא בעצמו טוב ולכן הוא צריך רק להתכבס מהדברים הרעים.

אבל בתוך הדברים יש לשים לב להגדרות הבסיס של האור החיים שלכאורה אין שחור ולבן אלא קודש חול ורע  .

בתוך נושא זה עולה דיון האם כל דבר שאני עושה זה טוב או רע …או שבעצם יש דבר שלישי שהוא חול.

ברור שמהרע אנחנו מצויים להיות מובדלים כי זה מה שה יתברך גילה לנו שזה רע וצריך להבדל ממנו לגמרי.

אבל בנושא של החול יש לנו הרבה תסכולים אנחנו הרבה פעמים מסתכלים על עצמינו בתור חוטאים שמתעסקים בחול או שהופכים כל חול לקודש כאילו אנחנו איזה אדמו"ר קדוש ( לא שאין אדמור"ים חס ושלום אבל לא כל אחד אדמו"ר )

ופה יש לאור החיים להגיד לנו לא תעצור אתה לא רע ולא קדוש אתה פשוט חול וזה בסדר זה לא אסור ולא חובה זה רשות .

ואם יותר נעמיק צריך גם לדעת איפה אתה נמצא ולא לשקר את עצמך אפילו במחיר שתדע שיש בך גם מהרע …כן יש בי מהרע עוצר נושם את זה ומודע לעצמי ומכאן יש סיכוי שאשתנה כי אני מודע    –  אם אני לא מודע איך אני יתקן   

וברובד של החול הרבה יותר פשוט כן אני רוצה את החול עכשיו זה המצב שלי וזה לא חטא קודם כל ועל זה אולי נאמר "עתיד אדם ליתן את הדין…." שהוא היה צריך להינות מהחול

עכשיו אם ימשיך את כל החיים התוך החול אני יפסיד כי אני ישאר בתוך הטעם של השווארמה במקום לטעום טעם של מצה קדושה אז אוקי אני ישב עם עצמי ויחליט איך אני עושה גם קודש בתוך החיים שלי ובמה הקודש באמת נוגע לי ואיך אני ימשיך בזה אבל שוב עם מודעות לאיפה אני מה אני רוצה ואיך אני מתקדם.

עכשיו שנחזור לשאלה של האם כל מעשה הוא קודש או חול ?

התשובה היא שקודם כל האדם צריך לדעת מה הוא ואיפה הוא -וזה עבודה בפני עצמה שישב עם עצמו (היה מקום לצתת את דברי רבנו ירוחם ממיר שכתב עיקר התשובה שישוב האדם לעצמו – תמיד המשגיח ר חיים וולקין  זצ"ל היה מביא את דבריו בוועדים) .

אחרי זה שהאדם יודע איפה הוא נמצא כל מעשה שיעשה באמת הוא שחור או לבן כי יכל להיות שהוא צריך את החול וזה הקודש שלו כי זה מה שהוא צריך ויכל להיות שצריך להבדל מהחול כדי להתקדש כמו הנזיר .

יהי רצון שנזכה " לשוב אל עצמו" כדברי רבינו ירוחם 

ומכאן לזכות לשינוי אמיתי וחיבור אמיתי לרוחניות של קדושה וקרבת ה.

 

אהבת? שתף את החידוש

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים