תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

קימחא דפיסחא מה הענין בזה
פסח
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: משנה זוה"ק רמב"ם

 

בתחילת הלכות פסח מוזכר שצריכים לתת קודם פסח חיטים לעניים קמחא דפיסחא, וצ"ב שלא הוזכר בשום יו"ט דין מיוחד זה, ואף שמי שאינו נותן לעניים בכל הרגלים כתוב עליו דברים נוראים עי' בזוה"ק וברמב"ם, מ"מ אין דין קמחא דסוכות ושבועות, אלא רק קמחא דפסחא. ונראה שבפסח כיון שנידונים על התבואה ורוצים לזכות בדין, והתבואה זה מסמל את כל ענין הפרנסה, לכך נותנים חיטים לעניים לצורך פסח.

 

ומעתה א"ש מהו העניין בחיטים דווקא והלא היה צריך להיות כתוב לדאוג לצרכי החג, ולא רק לחיטים. ואם משום שהחיטים הם לצורך מצוות מצות, הלא יש גם מצוות ארבע כוסות, שכתוב על זה שעני צריך לחזר על הפתחים, ומדוע לא כתוב שיביא לו גם יין. ולפי מה שנתבאר א"ש שיש ענין דוקא ליתן חיטים, משום שזה מרמז על התבואה שעליה נידונים בפסח, ולכן לא כתוב שיביא מצות אלא חיטים.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים