תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

קנאתו של פנחס
יהושע
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: יהושע פרק ב פסוק ד, רש״י שם, מאור ושמש פרשת פנחס

יהושע פרק ב פסוק ד כתוב שרחב החביאה את כלב ופנחס מאנשי יריחו וכתיב בפסוק ״ותצפנו״ וכתבו המפרשים דכתיב בלשון יחיד להשמיענו שהצפינה כל אחד ואחד, וכתב רש״י פירוש נוסף בשם מדרש תנחומא שאת פנחס לא ראוהו שהיה כמלאך ולכן הצפינה רק את כלב. ולכאורה יש לתמוה שהרי כלב היה אף הוא במדרגה עצומה כמש״כ בפרשת המרגלים ״ועבדי כלב עקב היתה רוח אחרת עמו״ וא״כ מדוע הוצרכה להצפין את כלב, והיה מעלים עצמו כפנחס!?

ואפשר לומר ע״פ המאור ושמש לרב קלונימוס קלמן אפשטיין זצוק״ל שכתב בפרשת פנחס, שלמרות שזמרי היה נשיא שבט שמעון והיה יושב בתוכם, משום קנאתו של פנחס העלימו הקב״ה מעיני השבט ולא ראוהו ולכן הצליח להרוג את זמרי. ולפי״ז אפשר לומר דאה״נ שכלב היתה מדרגתו עצומה, אך פנחס זכה לכך משום קנאתו במעשה זמרי כדלעיל. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים