תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

קניין תורה- הכיצד?
בראשית
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת לך לך

"אִמְרִי נָא אֲחֹתִי אָתְּ לְמַעַן יִיטַב לִי בַעֲבוּרֵךְ וְחָיְתָה נַפְשִׁי בִּגְלָלֵךְ:"

אברהם ושרה מגיעים למצרים, ובשל יופיה של שרה חושש אברהם שיהרג ע"י המצרים.  אברהם הוא איש החסד. ושרה הינה כמשל לתורתנו הקדושה:"אמור לחכמה אחותי"  ושניהם יחד  בחינת: "ותורת חסד על לשונה".התורה(שרה )יפה ומרהיבה, והחיצונים,היצר הרע המביא למיצרים(מצרים) ינסה למנוע מכל אחד את יופיה של התורה הקדושה…ניתן לראות בעומק הפסוק המובא, יסודות גדולים בעצם עסק התורה הקדושה בכדי להשיגה, בבחינת "כי מוצאי מצא חיים".

'אִמְרִי':התורה נקנית בעריכת שפתיים. וכן אמרו חז"ל על הפסוק:"כי חיים היא למוצאיהם ולכל בשרו מרפא"- למי שמוציא  בפיו את הלימוד…

אמר"י ראשי תיבות:אם מוציאים(בפה ) רצוי יותר.

'נָא': לשון  נסיון כמו שכתוב: "קח את נא את בנך". עמידה בנסיונות מכשירה את  הלומד להשיג את קניין התורה. נ"א: ראשי תיבות: נסיונות אל ! הקב"ה מנסה את האדם בכדי להרימו: "נתת ליראיך נס להתנוסס".

'אֲחֹתִי' מלשון לאחות, לחבר. הגמרא אומרת על הפסוק : 'התעיף עיניך בו ואיננו' כאשר עוצר האדם את מחשבתו מן התורה מיד נעלמת היא ממנו. כך שע"י החיבור בין לימוד ללימוד הנעשה ע"י  דיבור או הרהור בקודש  התורה משתכללת ומתעלה.

'אָת': האות א' צורת שני יודין( גימטריא 20 ) ו-ו'( גימטריא 6 )ביחד גימטריא 26- שם הויה. אות זו היא בראש המילה,וכן האות ת' האות הסוגרת, המסיימת את הא'ב. ומה בא לרמז?

כאשר האדם שם את הקב"ה בראש מעייניו:'שויתי

ה' לנגדי תמיד' אם יתמיד יגיע עד הפיסגה(אות ת'). שהרי לימוד עם יראת שמיים נשמר ומתברך.

ּ"לְמַעַן יִיטַב לִי בַעֲבוּרֵךְ:"עסק התורה לא רק מועיל לאדם בעולם הזה; חוכמה שמחה וכו' אלא ההטבה באה לידי ביטוי בשכר עצום ונצחי לעולם הבא: "מה רב טובך אשר צפנת ליראיך".

וכתוצאה מכל הנאמר:ְּ כאשר  האדם  פועל בצורה זו ישנו רמז לגאולתו הפרטית  שהרי 'וחיתה נפשי בגללך' גימטריא 954 כמניין   'יקים לך גאולה פרטית'. שהרי התורה כוללת כל הטובות שבעולם כדברי אור החיים הקדוש!

ויהי רצון  שנחיה מתוך יראת שמים טהורה  ולא נרעה בשדות זרים ומתוך כך עסק התורה יניב פירות מתוקים :" אימרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם יאכלו".

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים