תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

רחמנא לבא בעי.
סנהדרין

מראה מקומות: סנהדרין קו:

העולם נוהג לומר "רחמנא לבא בעי" ! ברם לשון זה לא נזכר בדברי חז"ל. כי אם ברמז כמו בגמרא סנהדרין כאן. וברש"י שם קו: בד"ה רבותא למבעי בעיי. וז"ל ללמוד תורה ורחמנא לבא בעי. וכך נזכר הלשון בזוה"ק פעם אחת. ובעוד הרבה מספרי הראשונים. אבל בגמרא שלפנינו הגירסא. הקב"ה לבא בעי. והקב"ה שהוא הוי"ה ושורש הרחמים. הוא בחינת הרחמנא הרומז לרחמים. והנה "רחמנא לבא בעי" בגימטריא "אדון עולם אין סוף". ובגימטריא "אור אור" הרומז לשתי התורות. שבכתב ושבעל פה. ו"לבא בעי" בגימטריא "חזק". ולכן יש בחתם סופר עה"ת ובהגה' לשו"ע. בסיום ספר לקרוא שלוש פעמים "חזק חזק חזק" ונתחזק. שהם ג"פ 'חזק' שבגימטריא "משה". ונודע דיעקב אבינו הנשלם עם נשמתו דמשה ברזא דאחד. כמ"ש בכמה מקומות בזוה"ק. הוא בחינת נפשו דמשה רבינו. ולכן נקרא איש 'תם'. על שם תורת משה. תורת ה' תמימה. ולכן בתיקונים בזוה"ק על "בראשית" שהוא ברי"ת א"ש. שהיא לבת התורה אש לבנה ושחורה. תורת אמת החתומה בחותמו האמת. (שבת קד.) ויעקב הוא משורשי התורה. שבכתב ושבעל פה. ולכן ממנו נסתעף רבי עקיבא האחוז עם יעקב בדרגתו. והנה "רחמנא הוי'ה לבא בעי" בגימטריא 'תם' ! ובצירוף יעקב רחל לאה דהר"ת רל"י שבקדושה. מבטלים את הסט"א דלבן. ולכן ר'חמנא ל'בא הוי'ה ר"ת רל"י. ובאוה"ח הקדוש. שנגאל ע"י משה הגואל הגדול אחרית כראשית. רק בכח התורה שנתן לנו. ולכן "רחמנא לבא בעי" בגימטריא "משיח" שיבטל את ה"נחש". והנה אותיות רל"י עם המילוי והאותיות (רי"ש למ"ד יו"ד) בגימטריא "משה רבינו". גם תרי"ג. ועל זה אמר יעקב לעשו עם לבן גרת"י ותרי"ג מצות שמרתי. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים