תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

רמז הפסו' מפי עליון בתורה
ויקרא

מראה מקומות: ויקרא ט'-י', איכה ג', תענית ט.,ב''ק כב:, ס:

בגמ' תענית ט. מי איכא מידי דכתיבי בכתובים ולא רמיזי באורייתא, ויתכן לומר, דהנה כתוב באיכה (ג', לח') מפי עליון לא תצא הרעות והטוב ופרש"י ..אלא הרעה באה מאליה לעושה רע והטוב לעושה טוב, ויתכן לפרש שפסוק זה נרמז בתורה בפרשת שמיני, והוא בענין מה דכתיב (ט', כד') ותצא אש מלפני ה' ותאכל על המזבח וכו' וירא כל העם וירונו וגו', ומיד לאחמ"כ (י', א'-ב') ויקחו בני אהרן נדב ואביהוא איש מחתתו וכו' ותצא אש מלפני ה' ותאכל אתם וימותו וגו'.

והנה בגמ' ב"ק (כב:, וכן ס:) אמרי' גבי הפסו' וכי תצא אש ומצאה קוצים דכי תצא אש משמע שיצאה מעצמה עיי"ש, וא"כ י"ל דזהו דכתיב לגבי עולה שהוא טובה ותצא אש, וכן גבי מיתת נדב ואביהוא ותצא אש, שהאש יצאה מעצמה דמפי עליון לא תצא הרעות והטוב אלא ע"י מעשי האדם.

אהבת? שתף את החידוש

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים