תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

שאדם הולך ברחוב ניכר עליו מהיכן הוא יצא ]חיזוק לפני יציאה לבין הזמנים[
שמות
כותב החידוש: ינון עובדיה ברכה

מראה מקומות: חומש שמות פרשת ויקהל פרק לה פסוק א

"ויקהל משה לכל עדת בני ישראל ויאמר אליהם אלה הדברים אשר ציווה ה'

לעשות אותם"

והעניין מסתיים בפסוק "ויצאו כל עדת בני ישראל מלפני משה"

שואל ר' אליהו לאפין בספרו לב אליהו – אם התורה הקדימה 'ויקהל משה לכל עדת בני

ישראל' – א"כ פשוט 'שיצאו מלפני משה', לשם מה התורה הייתה צריכה להוסיף 'ויצאו

מלפני משה'?

מבאר הלב אליהו – אדם שיוצא ממקום של כינוס בני אדם, ניתן להבחין לפי צורת

הליכתו מהיכן הוא יצא, שרואים אדם שיצא ממקום וראשו מתנדנד מצד לצד, כולם

מבינים שהוא יצא מבית מרזח והוא שתוי. ובאה התורה ומלמדת אותנו, שבני ישראל

יצאו מהמקום שבו הקהיל משה את העם, היה ניכר על פניהם שהם יצאו מהתכנסות

של קדושה ושל תורה, שיצאו בכובד ראש ובצורה מכובדת, שקידשו שם שמים.

מסופר על החפץ חיים – שנסע לוורשה לעיר גדולה לצורך הדפסת ספריו, והתעכב שם

מספר ימים, באחד מן הימים שישב בבית שהתארח, שמע קולות וברקים של ניפוץ

שמשות וזריקת בקבוקים, והיה מודאג מאוד מה מתחולל בחוץ ברחובה של עיר. שאל

את אחד מבני המקום שהיה גוי – מה הקשר של התופעה המוזרה הזאת? השיב לו הגוי:

שכך מקובל בכל סיום הלימודים בתיכון המקומי, שאחרי תקופת המבחנים שיש בתיכון,

התלמידים פורקים את יצרם ושוברים כל מה שבא לידם.

אמר החפץ חיים – שרק כדי לראות את המחזה הזה, היה שווה לבוא עד לכאן לוורשה –

ע"מ לדעת על מה אנחנו מודים בכל יום ומשבחים את הקב"ה "ברוך אלוהינו שהבדלנו

מן הטועים ונתן לנו תורת אמת" – 'זה לעומת זה ברא אלוהים', שיצאו מהתיכון הם הראו לכולם שחוכמה בגוים תאמין, אבל תורה בגוים אל תאמין ,שכל חוכמתם היא רק

כחמור נושא ספרים, שהם היו חמורים – ונשארו חמורים, ועל גביהם יש קצת חכמה!!!

אבל כשיצאו מלפני משה – היה ניכר על פניהם התורת חיים שספגו ממשה רבנו,

שדרכיה דרכי נועם, ובזה קיימו את הפסוק שהגמ' ביומא דורשת "ואהבת את ה'

אלוהיך" שיהיה שם שמים מתאהב על ידך.

וזה יסוד שצריך להנחות כל בן תורה לפני יציאתו 'לבין הזמנים' שיהיה מבחינת 'ויצאו

מלפני משה' שיהיה ניכר עליו בהליכתו, בדיבורו, במלבושיו, ובמעשיו, שהכל יראו בו

הנהגה של בן תורה, ועי"ז זוכה ששם שמים מתאהב על ידו, והבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה' ושלא יהיה – 'כתינוק הבורח מבית הספר'

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים