תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

תפילה במקום קרבן
ויקרא
כותב החידוש: אריה ברדא

מראה מקומות: צו

פרק ו' פסוק א': וידבר ה' אל משה לאמר צו את אהרן וכו' "זאת תורת העולה". הקב"ה מצוה למשה לאמר לאהרון ולבניו על ענין תורת העולה, ורש"י כותב אין ציווי פה אלא לשון זרוז מיד ולדורות, ואם נשאל איך זה לדורות, הרי בעוונותינו חרב בית המקדש, ובוטל התמיד, אז איך אפשר לקיים ציווי זה, ולכן ממשיך הפסוק ואומר "זאת תורת העולה", דהיינו אם אין באפשרות לעשות בפועל, אפשר לפחות ללמוד את הדינים של תורת העולה, ועי"ז הלימוד יחשב כאילו קיימה בפועל, וזה מה שמרמז הפסוק זאת תורת העולה מיד ולדורות. והקב"ה דאג לנו ונתן לנו תורת אמת וזיכה אותנו שנקרא פרשה זו בשבת כדי שנוכל לקיים את הציווי של תורת העולה, ויחשב לנו כאילו עשינו בפועל, אפילו שבעוונותינו חרב בית המקדש, בכל זאת כיון שלמדת תורה זו מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה, ואותו דבר בכל קרבנות שצריכים להקריב, הקב"ה דאג שלכל אחד יש אפשרות לקיים דבר זה, אפילו שלא בפועל, מי שקורא מעמדות בכל יום יש שם פסוקים שמכוונים לקרבן עולה, וקרבן מנחה וכן קרבן חטאת ואשם וכל זה כדי לזכות אותנו בעוה"ז בדרך הישר והטוב, שבזמן שנגיע לעולם האמת נהיה נקיים מעוונות שהתחייבנו עליהם קרבנות, וכאשר אדם קורא פסוקים אלו מעה עליו הכתוב כאילו הקריב בפועל, לכן כל אדם מישראל יראה איך שהקב"ה אל רחום וחנון, לא השאיר אדם שאין לו תקון בעולם, ולכל דבר אפשר לתקן בכל המובנים, וזה מה שכתוב אשר נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו, איך חיי עולם ע"י המצוות והמעש"ט שאדם עושה, ועוד ע"י מה שלומד בורא לעצמו מלאכים ששומרים עליו בצאתו ובכניסתו ולא יאונה לו שום רע כיון שמסביבו יש שומרים, וה' מעליהם, וכמו שכתוב שומר פתאים ה'. אדם ששומר תורה ומצוות ועובד על מדותיו אשריו ואשרי חלקו גם בעוה"ז וגם בעוה"ב, וה' יזכנו ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי התורה הזאת באמת ובתמים, בלי שום טרדה ומחסור, אלא בנחת ובשלוה, למען שמו באהבה, ומי יתן ונזכה בקרוב לגאולה השלמה, ונראה את בית המקדש בתפארתו, ונוכל להקריב קרבנות כמו שציונו ה' לדורות, שאחרי הגלות יש חזרה למה שהקב"ה ציוה, ולא נגמר, וזהו מה שנאמר לדורות נכון כרגע אין בית המקדש, אז יש פתרון זמני שהוא התעלות אבל לאחר מכן בקרוב בעז"ה יבנה בית המקדש ונקריב קורבנות תמידין כסדרן ומוספין כהלכתן

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים