תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

תפילה- דבר העומד ברומו של עולם!
בראשית
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת תולדות

"וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַיהוָה לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ יְהוָה וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ:
'ויעתר'-רש"י: "הרבה והפציר בתפילה."
ישנו מסר גדול עבורנו בפסוק זה הנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו היכול להביא אותנו למנוחה ולנחלה. הנדרש מאיתנו הוא רק השתדלות;
כאשר אנו רוצים לעשות נקב  בקיר כלשהו  לוקחים אנו פטיש ומתחילים להכות במסמר עוד ועוד עד שנפתח הפתח. אם נעצור אחר כמה הכאות לא תושג המטרה. כך לכל אדם מוקצב כמה עליו להרבות ולהפציר בתפילה על עניניו בכדי שיוושע… כשם שאנו אומרים לקראת סוף תפילת שחרית :"קוה אל ה' חזק ויאמץ לבבך וקוה אל ה'." אין לאדם להתייאש גם כשרואה שעדיין לא נושע כיוון  שלכל אחד 'קיר' עם עובי שונה ולכן כמות התפילות לישועה שונה בין אחד לשני… אך לפעמים התפילה אינה מתבצעת בצורה הנכונה;
האדם בתפילותיו בד"כ מזכיר את כל קשייו ועניינו לפני הבורא הרחמן אך אם נשים לב לסופי התיבות בשתי המילים הראשונות נראה שנוצרת המילה 'רק' ('ויעתר יצחק')   ומכאן שני רמזים; האחד- לא לסמוך רק על תפילותיהם של הקרובים אליי הרוצים בטובתי אלא עליי לעשות את כל ההשתדלות מבחינתי "ויעתר יצחק". ובנוסף כדאי הוא הדבר שתהיה התמקדות בתפילה והפצרה בעניין אחד או שניים כדי שהתפילה תהיה  באיכות וללא פיזור הדעת. "טוב מעט בכוונה מהרבות שלא בכוונה."
ויעתר 'יצחק' ניתן ללמוד מהשם של צדיק גדול זה רמזים כיצד תפילתנו תהיה מקובלת…
י: האות הקטנה בא'ב מסמלת ענווה על האדם להיכנע לפני בוראו "ממעמקים קראתיך ה' והרי ענוה יוצרת כלי לקבלת השפע.
צ: מורכבת משני אותיות: י',נ' שהערך המספרי שלהן יחד הוא 60 המבטא שלימות- האות 'ס' בגימטריא האות השלימה. בכתיבה: 'ששים' ניתן לקרוא אחרת; ששים(ש' ראשונה בקמץ) לשון שמחה! תפילה מתוך שמחה גדולה לעילא ולעילא מאשר תפילה מתוך עצבות.
ח: גימטריא 8(רמז לבחינה שמעל הטבע) וכן האות מורכבת משני קווים אנכיים וקו אחד אופקי; בא ללמד שכדי שהקב"ה יתן לנו מבוקשנו עלינו להישתדל בתפילה מעבר להישתדלות הטבעית ולהרבות ולהפציר בתפילה כנזכר. ואלו שני הקווים כלפי מעלה מהארץ לשמיים כאשר הקו האופקי מרמז על השמיים-המשגיח הגדול 'הנמצא בשמיים' (כהמחשה… שהרי 'מלא כל הארץ כבודו.')
ק. אות זו  גם מורכבת משני אותיות שהם: ר,ו' -במילוי: רש, ואו, אומר שלמה המלך: "רש ועושר אל תתן לי הטריפני לחם חוקי" תן לי מה שאני צריך לעבודתך ולא מעבר…תפילה כזו היא בעלת מציאת חן גדולה בעיני הבורא! 
ואו= גימטריא 13=אחד=אהבה ומתוך אהבתו של הבורא האחד תתקבלנה  תפילותינו ברצון! אכי"ר.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים