תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

תרומה- "הפוך בה והפוך בה דכולא בה"
שמות
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת תרומה

תרומה-"הפוך בה והפוך בה דכולא בה."

כידוע בלשון הקודש ישנן אוצרות עצומים בכל אות ובכל מילה, פרשתנו נקראת בשם 'תרומה', נזכור את הנאמר בדברי דוד המלך בתהילים: "לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי" ונביא בס"ד רעיונות עם מסר על האפשרויות בצרופי האותיות של מילה זו, וכשם שאמר התנא באבות: 'תקופות וגימטריאות פרפראות לחכמה'.
כידוע התורה נמשלה למים וכמו שהמים דרכם לרדת ולחלחל למקום נמוך כך גם התורה תתקיים במי שמרגיש 'נמוך' בעל ענוה. וזה רמוז בצירוף 'תרומה' אותיות 'תור-מה' לתור משמעותו לחפש כמו תייר שמסתכל ובוחן כל ממצא שרק רואה. כך גם על האדם שרוצה לזכות לתורה צריך לחפש אחר ה'ונחנו מה' ולבחון תמיד היכן מקומו בעניין זה ולא להתגאות אף לרגע. שהרי בחינת 'מה' מבטאת את הענווה הגדולה ביותר המשויכת למשה ואהרן.
כאשר זוכים למידת הענווה השלב הבא הוא קניין התורה וזה רמוז בצירוף תרומה: 'תורה-מ'.
מ: גימטריא 40 לרמז על הימים שהיה משה רבינו בהר סיני. ומה מתרחש לאחר קניין התורה?
תשובה: הצירוף הבא: 'רומה- ת' לומד התורה עולה במעלות היראה והקדושה, ואם מתמיד בכך מגיע לשיא הקדושה- ת.
ובכך מתקיים צירוף נוסף: רתום( מ)-ה'. העמל בה מחובר למי שאמר והיה העולם.
לסיכום מי שתר אחר הענוה זוכה ממילא בהמשך עבודתו את ה' לתורה אשר מגביהה אותו לדרגות נשגבות ובכך החיבור לה' הוא גדול כשם שנאמר:"ואני קרבת אלוקים לי טוב:" בפשט: ההרגשה הטובה והנעימות בחיים נובעת מקירבת ה'. פירוש נוסף: הסיבה לכך שהתקרבתי לה' היא בזכות ה'לקח טוב' -התורה הקדושה!
"ויקחו לי תרומה אומר רש"י: "לי לשמי" ניתן לפרש את דבריו של רש"י לפי הנכתב לעיל: שכאשר כל השלבים בכל הצירופים נעשים לשם שמיים זו התרומה הגדולה ביותר, לעצמי, לסובבים ולשכינה הקדושה.
וכידוע ישנה מעלה גדולה בעבודת ה' המתבצעת מתוך שמחה לעילא ולעילא מאשר העבודה נעשית מתוך כבדות וחלישות: "ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה"
ובפסוקים הראשונים בפרשה נראה כי יש דרגות בסוגי התרומה…
הדרגה הראשונה: "ויקחו לי תרומה".
הדרגה השנייה: "תיקחו את תרומתי".
והדרגה הגבוהה ביותר:"וזאת התרומה אשר תקחו מאיתם" ומעניין שמילה זו: 'התרומה'
ערכה המספרי הוא 656 כמניין 'ששון'.
הלימוד מכאן הוא שמוכרחים להשתדל עד כמה שאפשר להרחיק כל רגש עצבות אף הקל ביותר ולעבוד על עניין השמחה בכל העוז והתעצומות וע"י כך יתקיים בנו: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" שהרי השמחה היא השראת השכינה! 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים