תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

תרופת הפלא ליצר הרע
בראשית
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת חיי שרה

גֵּר וְתוֹשָׁב אָנֹכִי עִמָּכֶם תְּנוּ לִי אֲחֻזַּת קֶבֶר עִמָּכֶם וְאֶקְבְּרָה מֵתִי מִלְּפָנָי: {ה} וַיַּעֲנוּ בְנֵי חֵת אֶת אַבְרָהָם לֵאמֹר לוֹ:

אין אדם שלא מתמודד עם טבעים ומידות שאינם עולים בקנה אחד עם הרצון העליון.

ישנם נסיונות לשינוי ושיפור איכות חיינו בהתגברות על טבעים אלו. פעמים שישנה הצלחה ופעמים שנדמה שישנה דריכה  במקום. ומכיון שקשה היא ההתמודדות…מה עלינו לעשות וכיצד עלינו לפעול בנידון? ומה ירפא את תחבולותיו השונות של יצרנו?

גֵּר וְתוֹשָׁב: היצר הרע תוקף כגר,כבא מארץ רחוקה כך שלפעמים קשה מאוד לזהותו. ולאחר שאנו שומעים לו ולעצותיו הינו כבר ממש חלק מאיתנו, והוא כתושב ממש. ועוד, שכח שכנועו  בא לידי ביטוי בכך שהוא לטובתנו כדי שנפיק את מירב ההנאה מחיים אלו…כשם שכתוב בהמשך 'אָנֹכִי עִמָּכֶם…" (ולטובתכם… )אך כמובן שזו הטעיה גדולה….

שהרי תכלית נסיונותיו של היצר היא: 'תְּנוּ לִי אֲחֻזַּת קֶבֶר'-תנו לי להביא לאדם מיתה! מעין 'קבר' רוחני…

גימטריא 'קבר'= 302 כמניין 'שב'…"שב ואל תעשה עדיף…" לא תורה ולא מצוות… ומה יועיל לכם להיכנע בפני תורת אלוהיכם??

ופה נכנס לתמונה בורא העולם  ואומר לכל אחד מאיתנו: עִמָּכֶם! ראשי תיבות: עבודה מתוך כניעה משתלמת! גם אני "עמכם" במלחמה מורכבת זו, אך אני באמת לטובתכם! כשם שכתב הרמח"ל במסילת ישרים:' אלמלא הקב"ה עוזרו אינו יכול לו'

הסירו דאגה מליבכם שהרי וְאֶקְבְּרָה מֵתִי מִלְּפָנָי.ואקברה אותיות 'ואקרבה' אם ניקח מכל אות של מילת 'מתי'- אות אחת לפני,שהרי נאמר : 'מתי מלפני…' נקבל: מ' נהיית ל'. 'ת' נהיית ש'. י' נהיית ט' המילה שמקבלים היא 'שלט'  בא ללמד שיש הכוונה יש מה לעשות יש מראה כיוון גדול לחיים! וכן ראשי תיבות "וְאֶקְבְּרָה מֵתִי מִלְּפָנָי תיבות :ו, מ, מ…גימטריא 86 כמניין 'כוס' בא לרמז על הפסוק: כוס ישועות אשא' ישנו פתרון שעל ידו תגיע הישועה, ומהו?

וַיַּעֲנוּ…בְנֵי חֵת.

'חת' גימטריא 408 כמניין 'זאת' ואין זאת אלא תורה שנאמר: "וזאת התורה אשר שם משה"

ו'בני' בא לרמז שיהיו לאדם העוסק בתורה תולדות,תוצאות, המשך קיום תכליתי.

כאשר עסק זה משמש כתרופה המועילה באופן מדויק כנגד היצר הרע!   אך מידת העצלות אינה מידה שקל לעוזבה בהנף יד…ומה יעשה אדם שלימוד ועסק התורה בקביעות עדיין אינם מנת חלקו ?

 תשובה: המשך הפסוק: אֶת אַבְרָהָם לֵאמֹר לוֹ: כאשר אין האדם מרגיש התלהטות פנימית עליו לעוררה ע"י התלהטות חיצונית …ולהיות זריז  כפשוטו באופן יזום.

שהרי אברהם אותיות בא מהר…. לֵאמֹר לוֹ: אותיות 'לא- מר'.  ובשילוב זה  מופיעה מתיקות גדולה לו-לאדם….שנזכה לקחת את התרופה המתאימה!

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

יפטר מחברו מהלכה 2

יפטר מחברו מהלכה

חכם הלומד מכל אדם

זהירין בהרשאה

זהירין בהליכה

ברכה בדבר הסמוי מהעין

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים